دانلود متن کامل پایان نامه ارشد | قسمت 24 – پایان نامه های کارشناسی ارشد
-
- ۱- ماده واحده حفظ اعتبار اسناد سجلی و جلوگیری از تزلزل آن ها مصوب(۲/۱۱/۱۳۶۷) «از تاریخ تصویب این قانون تغییر تاریخ تولد اشخاص ممنو ع است».تبصره- صاحب شناسنامه تنها یک بار در طول عمر و در صورتی که اختلاف سن واقعی با سن مندرج در اسناد سجلی به تشخیص کمیسیونی مرکب از فرماندار یا بخشدار ، ریئس اداره ثبت احوال محل و پزشک منتخب ،مدیر عامل سازمان بهداری استان و رئیس شورای اسلامی شهر و یا بخش محل صدور شناسنامه و با عضویت و ریاست قاضی دادگاه صالحه محل تشکیل میگردد بیش از پنج سال باشد میتواند سن خود را اصلاح نماید . ↑
-
- – مجله ثبت، نشریه سازمان ثبت احوال کشور، شماره ۱۳، ص۱۱ ↑
-
- – عمید، حسن، فرهنگ فارسی عمید، تهران، انتشارات امیر کبیر، چاپ بیست و چهارم، ۱۳۸۱، ص۱۰۵۵ ↑
-
- – نجفی، محمد حسن، جواهر الکلام فی شرح شرایع الاسلام، تهران، دارالکتب الاسلامیه، چاپ ششم، ۱۳۹۴ هجری قمری ،ص۷ ↑
-
- – امامی، حسن، حقوق مدنی، تهران، انتشارات اسلامیه، بیتا، ۱۳۶۸، ص۱۵۱ ↑
-
- ۶- بروجردی عبده، محمد، کلیات حقوق اسلامی، چاپ دوم، تهران ۱۳۳۹ ،ص ۲۸۰ ↑
-
- – صفایی، سید حسین و امامی، اسدالله، مختصرحقوق خانواده، نشر میزان، چاپ دهم، ۱۳۸۵، ص ۲۷۶ ↑
-
- – اسدی، لیلا سادات، همان مأخذ ،ص۷ ↑
-
- – رأی وحدت رویه شماره ۶۱۷-۳/۴/۱۳۷۶ هیات عمومی دیوان عالی کشور: «به موجب بند الف ماده یک قانون ثبت احوال مصوب ۱۳۵۵، یکی از وظایف سازمان ثبت احوال، ثبت ولادت و صدور شناسنامه است و مقنن در این مورد بین اطفال متولد از رابطه مشروع و نامشورع تفاوتی قائل نشده است و تبصره ماده ۱۶ و ماده ۱۷ قانون مذکور نسبت به مواردی که ازدواج پدر و مادر به ثبت نرسیده باشد و اتفاق در اعلام ولادت و صدور شناسنامه نباشد با این که ابوین طفل نامعلوم باشد، تعیین تکلیف کردهاست. لیکن در مواردی که طفل ناشی از زنا باشد و زانی اقدام به اخذ شناسنامه نماید با بهره گرفتن از عمومات و اطلاق مواد یاد شده و مسئله ۳ و ۴۷ از موازین قضایی از دیدگاه امام خمینی (ره) زانی پدر عرفی طفل تلقی و در نتیجه کلیه تکالیف مربوط پدر از جمله اخذ شناسنامه به عهده وی میباشد و حسب ماده ۴۸۸ قانون مدنی صرفاً موضوع توارث بین آن ها منتفی است…» . ↑
-
- – امامی، اسدالله ،«مطالعه تطبیقی ثبت احوال با رویکرد اسلامی » ، همایش ملی حقوق ثبت احوال ۱۳۹۱، ۲۶ و۲۷ اردیبهشت (تحت چاپ) ↑
-
- ۱- کاتوزیان، ناصر، اثبات و دلیل اثبات، جلد اول، نشر میزان، چاپ اول، سال ۱۳۸۵، ص ۳۱ ↑
-
- – ماده ۹۹ قانون استخدام کشوری «ملاک تشخیص سن مستخدمینی که در تاریخ تصویب این قانون در خدمت دولت هستند شناسنامهای است که در تاریخ سوم تیرماه هزار و سیصد و سی و هفت در دست داشته اند در مورد مستخدمینی که بعد از تصویب این قانون به استخدام دولت پذیرفته
میشوند شناسنامه ایست که در بدو استخدام ارائه خواهند کرد. در صورتی که ماه تولد یا ماه تاریخ ورود به خدمت مستخدمین از روی مدارک رسمی مشخص نباشد اول مهر ماه محسوب خواهد شد». ↑
- – ماده ۹۹ قانون استخدام کشوری «ملاک تشخیص سن مستخدمینی که در تاریخ تصویب این قانون در خدمت دولت هستند شناسنامهای است که در تاریخ سوم تیرماه هزار و سیصد و سی و هفت در دست داشته اند در مورد مستخدمینی که بعد از تصویب این قانون به استخدام دولت پذیرفته
-
- ۳- ماده ۳ قانون نظام وظیفه «برابر قانون اصلاح موادی از قانون خدمت وظیفه عمومی مصوب آبان ۱۳۹۹ مجلس شورای اسلامی سن مشمولان و افراد تحت تکفل از لحاظ خدمت وظیفه و معافیت از آن تابع مندرجات اولیه اولین شناسنامه بوده و هر گونه تغییری که بعداً به عمل آمده باشد از لحاظ وظیفه عمومی معتبر نخواهد بود».تبصره –تغییر سن بر مبنای ماده واحده قانون حفظ اعتبار اسناد سجلی و جلوگیری از تزلزل آن ها مصوب ۲/۷/۱۳۶۷فقط در مورد خود مشمولین معتبر است. ↑
-
- ۴- حسین آبادی، امیر، همان ماخذ (تحت چاپ). ↑
-
- مجله ثبت، نشریه سازمان ثبت احوال، دوره جدید، شماره ۱۷، مهر ۱۳۹۱، ص ۴ -۱ ↑
-
- ۲- خلیل ابراهیم، ممقانی میثاق، «شناسنامه و موقعیت قانونی آن»، مجله کانون وکلا، اسفند ۱۳۴۶، شماره ۱۰۷، ص ۱۷ ↑
-
- – لنگرودی، محمد جعفر، ترمینولوژی حقوق، گنج دانش، چاپ یازدهم، ۱۳۸۴ ، ص ۳۹ ۳ ↑
-
- – مجله ثبت، نشریه سازمان ثبت احوال، همان ماخذ، ص ۴ ↑
-
- دستور العمل صدور شناسنامه مکانیزه بالای ۱۵ سال رایانه ای، شماره ۱۳۲۱۴۶ /۱، مصوب جلسه مورخ ۲۰/۱۰/ ۱۳۸۸، شورای عالی ثبت احوال . -۱ ↑
-
- مجله ثبت، نشریه سازمان ثبت احوال، دوره جدید، شماره ۸ ، آبان۱۳۸۶، ص۶ -۲ ↑
-
- – دشتی اردکانی، محمدرضا ،«کالبد شکافی حقوقی شخص متولد از مادر جانشین با رویکرد دفاتر اسناد رسمی» ،همایش ملی حقوق ثبت احوال، ۱۳۹۱، ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت (تحت چاپ). ↑
-
- – رسولی، هاتف علوم سبز، «دولت الکترونیک و کارت هوشمند ملی» ،اردیبهشت ۸۹ ۱۳، ص۲۰ ، ارائه شده در همایش روسای ادارت ثبت احوال منطقه ی تبریز، تیر ۱۳۸۹ ↑
-
-
- ۲- ماده ۳ قانون الزام اختصاصی شماره ملی و کد پستی برای کلیه اتباع ایرانی (مصوب ۱۷/۲/۷۶) « کارت یاد شده در ماده فوق به عنوان سند شناسایی اتباع ایرانی و مشمول کلیه احکام حقوقی و کیفری مربوط است و باید همیشه همراه صاحب آن باشد». ↑
-
-
- ۳- آدیگوزل پور، مهدی، همان مأخذ (تحت چاپ). ↑
-
- -http:fa.wikipedia.org/wiki ↑
-
- -http://www.tabnak.ir/fa ↑
-
- – قانون گذرنامه ، مصوب ۱۳۵۲ ↑
-
- ۲- آدیگوزل پور، مهدی ،«اعتبار اسناد هویتی و جایگاه آن در نظام حقوقی» ،همایش ملی حقوق ثبت احوال، سال ۱۳۹۱،۲۶ و ۲۷ اردیبهشت (تحت چاپ). ↑
-
- ۳- ماده ۳۱ قانون صدور گذرنامه «شهربانی کشور می تواند با موافقت وزارت اطلاعات و تأیید وزارت امور خارجه برای بیگانگان بدون تابعیت یا خارجیانی که به جهانی قادر به تحصیل گذرنامه از کشور متبوع خود نیستند برگ گذر بیگانگان صادر نماید این برگ دلیل تابعیت ایرانی دارنده یا همراهان او محسوب نمی شود».تبصره ۱- مشخصات برگ گذر بیگانگان از لحاظ رنگ و شکل و قطع و غیره به موجب آیین نامه اجرایی این قانون تعیین خواهد شد.تبصره ۲- نام فرزندان کمتر از ۱۸ سال این قبیل افراد در برگ والدین همچنین نام زن در برگ شوهر به شرط آنکه واجد شرایط مذکور در این ماده باشند ثبت می شود و استفاده جداگانه از این برگ به وسیله همراهان ممنوع است.– ماده ۳۲ قانون صدور گذرنامه «مدت اعتبار برگ گذر بیگانگان برای مراجعت به ایران از تاریخ صدور یک سال است و دارنده آن برای هر بار خروج از کشور باید تحصیل اجازه نماید». ↑