منابع پایان نامه ها | – پایان نامه های کارشناسی ارشد
-
- . به کارکنان کادر ثابت یا مستخدمین رسمی ارتش به اصطلاح پایور گفته می شود در مقابل کارکنان وظیفه که به صورت موقت در ارتش خدمت مینمایند. ↑
-
- . بند ۱۳ ماده ۲ و بند الف ماده ۷۰ قانون تأمین اجتماعی. ↑
-
- . ماده یکم تصویب نامه راجع به ضوابط تشخیص موارد ازکارافتادگی کلی و جزیی و یا بیماریهای ناشی از کار یا ناشی از غیر کار و فوت کارگر و میزان قصور کارفرما مصوب ۱۷/۸/۱۳۸۵٫ ↑
-
- . مرجع تشخیص از کارافتادگی،کمیسیون پزشکی سازمان بهداشت و درمان منطقه با معرفی شورای اسلامی کار و یا نماینده قانونی کارگران میباشد. ↑
-
- . مقامات ماده ۷۸ قانون ارتش بدین ترتیب است که، جهت نظامیان تا درجه ستوان دومی و کلیه کارمندان در نیروها، فرمانده نیروی مربوط در وزارت دفاع و ستاد مشترک، وزیر دفاع و رییس ستاد مشترک و از درجه ستوان یکمی به بالا، فرماندهی کل. ↑
-
-
- . تبصره ماده ۲۰ قانون کار: چنانچه کارگر بدون عذر موجه حداکثر ۳۰ روز پس از رفع حالت تعلیق، آمادگی خود را برای انجام کار به کارفرما اعلام نکند و یا پس از مراجعه و استنکاف کارفرما، به هیئت تشخیص مراجعه ننماید، مستعفی شناخته می شود که در این صورت کارگر مشمول اخذ حق سنوات بازاء هر سال یکماه آخرین حقوق خواهد بود. ↑
-
-
- . با توجه به ماده ۸۳ ق.ا.ک و ماده ۸ قانون اصلاح مقررات بازنشستگی مصوب ۱۳/۱۲/۱۳۶۸ و بند” ب ”ماده واحده قانون اصلاح قوانین و مقررات بازنشستگی مصوب ۲۵/۱۱/۱۳۷۴ و ماده ۸ قانون اصلاح پاره ای از مقررات بازنشستگی مصوب ۱۳/۰۲/۱۳۷۹٫ ↑
-
- . بر اساس ماده ۱۲۰ قانون ارتش، برای تشخیص شهید، جانباز، فوت درحین انجام وظیفه یا به سبب آن، فوت عادی و همچنین تشخیص موارد مختلف معلولیت، حسب مورد در وزارت دفاع، ستاد مشترک، نیروها و سازمانهای مربوط، کمیسیونهایی با عضویت اعضای ذیل تشکیل میگردد: مسئول امور پرسنلی یا جانشین وی، رییس بازرسی یا جانشین او. متصدی امور قضایی یا حقوقی، نماینده فرمانده یگان یا سازمان مربوط، یک نفر پزشک، ( رییس بهداری مربوط یا نماینده او) مسئول عقیدتی سیاسی یا نماینده او، مسئول امور شهدا یا نماینده او، مسئول سازمان حفاظت اطلاعات یا نماینده او. به موجب آیین نامه تعیین موارد درگذشت پرسنل و تشخیص جانباز و معلول، رأی اکثریت اعضای کمیسیون، صرفاً با حضور کلیه اعضا نافذ است و در صورت تساوی آرا ( چهار به چهار )، رأی اعضایی مناط اعتبار است که مسئول امور پرسنلی یا جانشین وی جزو آن اعضا باشد. کمیسیون مکلف است ظرف مدت یک ماه از تاریخ دریافت پرونده، نظر خود را با تهیه صورتجلسه و قید صریح استنادیه قانونی، منطبق باکیفیت پرونده مطروحه، اعلام نماید . ↑
-
- . برابر ماده ۱۱۹ قانون ارتش، مرجع تعیین فوت به سبب فقدان امکانات درمانی، شورای عالی پزشکی نیرو یا سازمان مربوط میباشد. ↑
-
- . ماده ۶ قانون اصلاح پارهای از مقررات مربوط به حقوق بازنشستگی بانوان شاغل، خانوادهاو سایر کارکنان نیروهای مسلح، مصوب مجلس شورای اسلامی، مصوب ۱۳/۲/۱۳۷۹ ↑
-
- . تبصره یکم ماده ۷۴ قانون استخدام کشوری. ↑
-
- . ماده ۶۵ قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه: هر گونه به کارگیری افرادی که در اجرای قوانین و مقررات، بازخرید یا بازنشسته شده یا میشوند به استثناء مقامات، اعضاء هیئت علمی، ایثارگران، فرزندان شهداء و فرزندان جانبازان هفتاد درصد و بالاتر در دستگاه های اجرایی یا دارای ردیف یا هر دستگاهی که به نحوی از انحاء از بودجه کل کشور استفاده میکند، ممنوع و همچنین هر گونه پرداخت از هر محل و تحت هر عنوان به افراد بازنشسته و بازخرید توسط دستگاه های مذکور ممنوع است. کلیۀ قوانین و مقررات عام مغایر این حکم به استثناء ماده ۴۱ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و ماده ۹۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده ۹۱ قانون استخدام کشوری لغو میگردد. ↑
-
- . تخلفات مذکور در گفتار بازنشستگی اجباری به صورت تنبیه کارکنان ارتش عنوان گردید. ↑
-
- – ماده ۸- تخلفات اداری به قرار زیر است:-۱ اعمال و رفتار خلاف شئون شغلی یا اداری.۲ نقض قوانین و مقررات مربوط. ۳- ایجاد نارضایتی در ارباب رجوع یا انجام ندادن یا تأخیر در انجام امور قانونی آن ها بدون دلیل.-۴ ایراد تهمت و افترا، هتک حیثیت. -۵ اخاذی. -۶ اختلاس -۷تبعیض یا اعمال غرض یا روابط غیراداری در اجرای قوانین و مقررات نسبت به اشخاص.۸-ترک خدمت در خلال ساعات موظف اداری. ۹-تکرار در تأخیر ورود به محل خدمت یا تکرار خروج از آن بدون کسب مجوز. ۱۰-تسامح در حفظ اموال و اسناد و وجوه دولتی، ایراد خسارات به اموال دولتی .۱۱-افشای اسرار و اسناد محرمانه اداری.۱۲-ارتباط و تماس غیرمجاز با اتباع بیگانه.۱۳-سرپیچی از اجرای دستورهای مقامهای بالاتر در حدود وظایف اداری.۱۴-کم کاری یا سهل انگاری در انجام وظایف محول شده.۱۵-سهل انگاری رؤسا و مدیران در ندادن گزارش تخلفات کارمندان تحت امر.۱۶-ارائه گواهی یا گزارش خلاف واقع در امور اداری.۱۷-گرفتن وجوهی غیر از آنچه در قوانین و مقررات تعیین شده یا اخذ هر گونه مالی که در عرف رشوه خواری تلقی می شود.۱۸-تسلیم مدارک به اشخاصی که حق دریافت آن را ندارند یا خودداری از تسلیم مدارک به اشخاصی که حق دریافت آن را دارند. -۱۹ تعطیل خدمت در اوقات مقرر اداری.۲۰-رعایت نکردن حجاب اسلامی.۲۱-رعایت نکردن شئون و شعایر اسلامی.۲۲-اختفاء، نگهداری، حمل، توزیع و خرید و فروش مواد مخدر.۲۳-استعمال یا اعتیاد به مواد مخدر.۲۴-داشتن شغل دولتی دیگر به استثنای سمتهای آموزشی و تحقیقاتی .۲۵-هر نوع استفاده غیرمجاز از شئون یا موقعیت شغلی و امکانات و اموال دولتی. ۲۶-جعل یا مخدوش نمودن و دست بردن در اسناد و اوراق رسمی یا دولتی. ۲۷-دست بردن در سؤالات، اوراق، مدارک و دفاتر امتحانی، افشای سؤالات امتحانی یا تعویض آن ها. ۲۸-دادن نمره یا امتیاز، برخلاف ضوابط.۲۹-غیبت غیرموجه به صورت متناوب یا متوالی. ۳۰-سوءاستفاده از مقام و موقعیت اداری. ۳۱-توقیف، اختفاء، بازرسی یا بازکردن پاکتها و محمولات پستی یا معدوم کردن آن ها و استراق سمع بدون مجوز قانونی.۳۲-کارشکنی و شایعه پراکنی، وادار ساختن یا تحریک دیگران به کارشکنی یا کم کاری و ایراد خسارت به اموال دولتی و اعمال فشارهای فردی برای تحصیل مقاصد غیرقانونی .۳۳-شرکت در تحصن، اعتصاب و تظاهرات غیرقانونی، یا تحریک به برپایی تحصن، اعتصاب و تظاهرات غیر قانونی و اعمال فشارهای گروهی برای تحصیل مقاصد غیرقانونی .۳۴-عضویت در یکی از فرقه های ضاله که از نظر اسلام مردود شناخته شده اند. ۳۵-همکاری با ساواک منحله به عنوان مأمور یا منبع خبری و داشتن فعالیت یا دادن گزارش ضدمردمی-۳۶ عضویت در سازمانهایی که مرامنامه یا اساسنامه آن ها مبتنی بر نفی ادیان الهی است یا طرفداری و فعالیت به نفع آنها۳۷ -عضویت در گروههای محارب یا طرفداری و فعالیت به نفع آن ها.۳۸-عضویت در تشکیلات فراماسونری.۳۸- ممنوعیت استعمال دخانیات در محیط اداره و اماکن عمومی. ↑