راهبردهای SO
راهبردهای این بخش، با بهره جستن از نقاط قوت به بهرهبرداری از فرصتهای میپردازند.
جدول ۱۰-۲ راهبردهای so
کد
شرح راهبرد
قوتآموزشها و فرصتهای مرتبط
SO1
ارائه رشتههای دانشگاهی جدید مرتبط با بانکداری الکترونیکی که در دانشگاههای کشورهای پیشرفته موجود است و اطمینان از بهروز بودن اطلاعات استادان دانشگاهی
(O1,S2), (O1,O8)
SO2
افزایش تعداد خودپردازها و گسترش شبکه شتاب با الگو گرفتن از کشورهای توسعهیافته و پیشرو در زمینه بانکداری الکترونیکی برای ارائه خدمات ۲۴ ساعته و همچنین بدون محدودیت جغرافیایی
(S3,S4,S5), (O3,O5)
SO3
تهیه فرمهای الکترونیکی موردنیاز در عملیات بانکداری الکترونیکی
(S7), (O3)
SO4
سرمایهگذاری برای استفاده از دانش شرکتهای معتبر IT کشورهای پیشرفته
(S6), (O3,O5)
SO5
ارائه خدمات بانکی اینترنتی در شعب بانکهای کشور
(S8,S9), (O7,O9,O10)
SO6
ارائه قوانین پیشنهادی در زمینه بانکداری الکترونیکی از سوی مشاوران حقوقی بانکآموزشها با نظارت مدیران بانکی
(O1), (O4)
راهبردهای ST
راهبردهای این بخش بی احتراز از تهدیدها با بهره گرفتن از نقاط قوت ارائه شدهاند.
جدول ۱۱-۲ راهبردهای ST
کد
شرح راهبرد
قوتها تهدیدات مرتبط
ST1
انجام پژوهشهای موردنیاز بانکداری الکترونیکی و بهروزآوری دانش در این زمینه
(S1,S2), (T3)
ST2
استفاده از نام بانکهای معتبر برای جذب مشتریان
(S9), (T2)
ST3
در اختیار گذاردن تجربیات بانکهای موفق جهان برای کارهای بانکی
(S2), (T6)
ST4
استفاده از نیروهای متخصص برای آموزش نیروهای بانکی باهدف ایجاد اشتغال برای آنها در آینده
(S5), (T8)
ST5
مشارکت بانکها در زمینه ی بهروزآوری فناوریهای ICT
(S6), (T3)
راهبردهای WO
در این قسمت با بهره جستن از فرصتها راهبردهای برای از بین بردن یا کاهش نقاط ضعف ارائه شدهاند.
جدول ۱۲-۲ راهبردهای WO
کد
شرح راهبرد
ضعفها و فرصتهای مرتبط
WO1
استفاده از راهکارهای بانکهای موفق جهان برای ارائه خدمات بهتر
(O5), (W5,W7,W8,W10)
WO2
کاهش کارمزد عملیات بانکی با بهره گرفتن از کمکهای دولت
(W6), (O1)
WO3
طراحی نرمافزارهای بانکداری الکترونیکی
(W1), (O3,O5,O8)
WO4
خرید و یا ساخت برخی از سختافزارهای موردنیاز در بانکداری الکترونیکی
(W2), (O1)
WO5
پرورش افراد متخصص در زمینه فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیکی
(W3). (O5.O8)
WO6
استفاده از استادان دانشگاهی در آموزش فناوری اطلاعات به مدیران بانکی
(W9), (O1,O8)
WO7
مشخص نمودن رویههای مناسب سازمانی بانکداری الکترونیکی توسط متخصصان و پژوهشگران دولت الکترونیکی
(W4), (O10)
راهبردهای WT
راهبردهای ارائه شده در این بخش برای کاهش نقاط ضعف و پرهیز از تهدیدها هستند.
جدول ۱۳-۲ راهبردهای WT
کد
شرح راهبرد
ضعفها تهدیدات مرتبط
WT1
بهکارگیری سازوکاری برای اجرای هماهنگ فناوریهای نوین در تمامی دستگاهها
(W9,W11), (T1,T3,T7)
WT2
کاهش یا حذف کارمزدهای بانکی
(W6), (T4)
WT3
انجام مذاکرات با مسئولان بخشهای مختلف (مخابرات، برق، قوه قضائیه و…) جهت تجهیز خود برای توسعه بانکداری الکترونیکی
(W1,W2,W7), (T3,T5)
WT4
پیادهسازی خدمات ارائه شده بانکهای کشورهای توسعهیافته در ایران
(W7,W10), (T7)
WT5
انجام تبلیغات برای تسهیل پذیرش بانکداری الکترونیکی
(W11), (T2)
بخش پنجم پژوهشهای مشابه در زمینه بهکارگیری سروکوال و کانو
۲۲-۲ پژوهشهای مشابه در زمینه بهکارگیری سروکوال و کانو
مدل عوامل مؤثر بر کیفیت خدمات بانکی میرزا حسن حسینی، سمیه قادری
-
- Gronroos & Wiley ↑
-
- Intangibility ↑
-
- Inseparability ↑
-
- Variability ↑
-
- Perishability ↑
-
- Palmer ↑
-
- crosby ↑
-
- Parasoramon.et.al ↑
-
- Ganguli & Kumar ↑
-
- Technical quality ↑
-
- Functional quality ↑
-
- Gronroos ↑
-
- Lehtinen & Lehtinen ↑
-
- Physical quality ↑
-
- Interactive quality ↑
-
- Corporate quality ↑
-
- Automated search ↑
-
- Information acquisition ↑
-
- Masscustomization ↑
-
- Brady & Cronin ↑
-
- cooki ↑
-
- Reliability ↑
-
- Assurance ↑
-
- Tangibles ↑
-
- Empathy ↑
-
- Responsiveness ↑
-
- servqoal ↑
-
- Self-service technoogy (SST) ↑
-
- واحدهایی که در سازمانها برای پاسخگویی به پیشنهادها، انتقادات و مشکلات مشتریان راهاندازی شده و کارشناسان سازمان از طریق تلفنمشتریان ارتباط برقرار میکنند ↑
-
- Meuter et,al ↑
-
- Dean ↑
-
- Al-Hawari et. al ↑
-
- Kim & Kim ↑
-
- Yang et al ↑
-
- )Caceres & Paparoidamis, 2007; Carlson & O’cass, 2010; Zafar etal. 2011; Cater & Cater,2009; Petzer & De Meyer, 2011; Sheng & Liu, (2010 ↑
-
- (Krepapa etal, 2003; Ndubisi & Wah, 2005; Al.Hawari & Ward, 2006; Meuter etal. 2000) ↑
-
- off eviave effects ↑
-
- Defisive effects ↑
-
- Zeitmel and piter ↑
-
- Hesket ↑
-
- Serpersant & salomon ↑
-
- shstak ↑
-
- Lyian jones ↑
-
- Jamal & naser ↑
-
- ayawardhen, C. Leo, P. Y. and Philip, J ↑
-
- Liljander, V. and Mattsson, J ↑
-
- Chebat, J. and Slusarczyk ↑
-
- Chumpitaz, R and Paparoidamis, N. G ↑
-
- Hartlin, M. D, Woolridge,B. R. and Jones, K. C ↑
-
- Desired quality ↑
-
- Adequate quality ↑