پرنده ای روی قسمت ران حکاکی شده است که جز قسمت هایی از پرهای دم و پاها سایر اجزای بدن او به دشواری دیده می شود، موتیف طاووسی که بین دو ردیف عمودی طرح قلبی شکل قرار گرفته است. به عنوان تزئین حاشیه روی سرآستین لباس کنده کاری شده است. فقط روی یقه لباس مزین به نقش پنج ردیف دایره کوچک است و دو آویز با موتیف های گل چهار پر در وسط آویزان است. نوازنده پنجم از چپ (CII-5) بالاپوشی با طرح گل های چهار پر به تن دارد، در روی سرآستین دست راست طرح گلبرگ های قلبی دیده می شود. روی ران او نقش گلی که پیچکی به دورش حلقه زده است، درون چهار گوشی متشکل از دایره های متوالی دیده می شود، موتیف مربع کوچکی، قسمت وسط بالای این چهار گوش را قطع کردهاست.
پشت سر او دو سر روبانی قرار دارد و زیر آن قسمت هایی از دو رشته مو مزین به زیور آلاتی با نقوش کروی، دیده می شود. بالاپوش این نوازندگان دارای طرح گل چهار پر با گلبرگ های قلبی شکل و موتیف های سه برگی است، هر موتیف در اندازه های کوچک و طرح های ساده و مناسب برای لباس های زیبا و ظریف زنان نوازندخ، ترسیم شده اند. این نقوش کوچک به صورت زیگزاگ و در فاصله های مساوی ترتیب یافته اند. برای تزئین سرآستین ها و قسمت های ران لباس از گلهای متنوع بسیاری استفاده شده اسن، به علت استفاده از اضافات و الحاق فراوان لباس آن ها بسیار پر زرق و برق بنظر میرسد. علاوه بر این طرحها، می توان لبه طرح دار فروشی را در لبه قایق سمت راست مکان نشستن نوازندگان مشاهده نمود. این طذح ها، تزئینات حاشیه ای هستند و از دو ردیف دایره متوالی (در انتها و در وسط آن ها طرح مربع های دوتایی جای داده شده است) و پیچک گل داری تشکیل شده اند
ه- لباس خدمه قایق شاه( قایق DI و DII)
خدمه قایق شاه که دوبار در این صحنه نشان داده شده است، همگی جامه های زیبائی به تن دارند، این کار برای تأکید بر قدرت شاه است. دو ملازم در دو سوی شاه ایستاده اند، دو قایقران با پاروهایی در دست، دردو سر قایق ایستاده اند و ملازمی که در سمت چپ شاه قرار دارد، تیردان شاه را حمل میکند. نوازنده چنگ (DI-4) در سمت راست شاه نشسته است. قایقرانان این قایق با قایقرانان دیگر متفاوت هستند. آن ها لباس هایی کاملا تزئین شده پوشیده اند. با مقایسه دو قایق شاه متوجه میشویم که هر تصویر در موقعیتی مشابه با موقعیت شکل نظیر خود قرار دارد و لباس مشابهی پوشیده است. با وجود این جزئیات، طرح های لباس آن ها متفاوت است. بررسی تغییرات شکل نگاری این طرح ها، برای مطالعه چنین اختلافاتی ضروری است. اگر چه تمام بدن قایقران سمت چپ (DI-1) شاه چنان تخریب شده که گویی سوخته است. ولی می توان طرح روی آن را اندکی تشخیص داد. بدن او کمی به چپ، به طرف پشت قایق شاه چرخیده است، اگر چه تقریبا به روبرو نگاه میکند. لباس او با شبکه های مورب درون قابی از نقوش قلبی متوالی تزئین یافته است. درون هر شبکه، نقش پرنده یا گل هشت پری شکل قرار گرفته است. در نقطه تماس شبکه های مورب گل هایی با چهار گلبرگ قلبی شکل قرار گرفته است. در مرکز گل هشت پر، گل چهار پر کوچکی دیده می شود که دور تا دور آن را یک در میان گلبرگ های مرکب قلبی شکل و گلهای سه برگی نوک تیز گرفته است. نقوش پرنده و گل به طور نامنظمی روی لباس قایقران قرار دارد. بعضی از پرندگان به سمت راست و بعضی دیگر به چپ نگاه میکنند. قایقران کمربندی با سه آویز در هر طرف، بسته است، طرح درون نیم دایره قایقران سمت چپ، یقه و سرآستین ها و شانه های او قابل تشخیص نیست. ولی طرحهای لباس قایقران قایق سمت راست بخوبی حفظ شده است (DII-1) این طرح ها را پرنده هایی درون قاب قلبی شکل در شبکه های مورب تشکیل میدهند نقوش قلبی بین دو خط حاشیه قرار گرفته اند. در نقطه تماس شبکه ها با هم، گلی با چهار گلبرگ قلبی شکل درون دایره ای قرار دارد. بعضی از پرندگان به چپ و بعضی دیگر به سمت راست می نگرند. در طرح نیم دایره قسمت پائین تنه لباس، نقش سر یک گراز وحشی درون دایره ای دیده می شود و دایره ساده دیگری در سمت زیر سر گراز قرار دارد. در نقطه تماس شبکه هایی که در حلقه زیر بغل سمت راست قرار دارند، دایره های ساده ای دیده می شود.
طرح روی یقه گل های چهار برگی دیده می شود که در یک خط قرار گرفته اند و طرح روی شانه را دو گل با چهار گلبرگ قلبی شکل تشکیل میدهد. اگرچه لباس های قایقران دو سر قایق مزین به نقوش قلبی شکل درون قاب های شبکه ای مورب است ولی موتیف ها و بعضی از تصاویر جزئی در برخی موارد با هم فرق میکند. فردی که تیردان شاه را بالا گرفته است به روبرو می نگرد(DI-2). او در سمت چپ شاه ایستاده است و سر و بالا تنه اش را کمی بطرف شاه برگردانده است. این فرد تیردان را با دست چپ گرفته و با دست راست خود تیری را به شاه میدهد، یقه، سرآستین و لباس او طرحدار است و در طرحی قوسی دو طرف پائین تنه لباس، نقوشی دیده می شود. همچنین نوار عمودی مزینی در جلو لباس قرار دارد. لباس او بعلت مقام والایش که از قرار گرفتنش در کنار شاه ثابت می شود، پر نقش و نگار میباشد. روی بالاپوش این ملازم که در قایق سمت چپ ایستاده (DI-2) موتیف متقارنی از نیمرخ یک جفت درنا که روبروی هم هستند، قرار دارد. این نقش در نیمه بالایی و پائین لباس و تا حدی نیز روی شانه چپ دیده می شود. بین دو درنای پائین تنه، نوار عمودی مزین به نقش ۶ گل هشت پر است که به طور عمودی قرار گرفته اند، مشاهده می شود.
درون هر قوس دو طرف لباس، دو دایره متشکل از دوایر کوچکتر، هلالی را در میان گرفته اند. در بالا و پائین این دو دایره نقش گل سه برگی دیده می شود. این هلال محصور، روی سرآستین ها و شانه نیز می شود. بین دو هلال محصور سر شانه را یک گل برگی تزئین کردهاست. روی کمربند، موتیف های مروارید شکلی، دور یک چهار گوشی حلقه زده اند. روی یقه لباس گلهای چهار پر کوچک به طور متوالی قرار گرفته اندو تزئینات یقه و نوار روی شانه ملازمی که در قایق سمت راست ایستاده، با این ملازم کاملا متفاوت است. نقوش لباس های نازک دیگر به طور کلی مشابهند و تنها در جزئیات با هم فرق میکند. نقش هلالی که دایره های متوالی بدور آن حلقه زده اند، روی لباس همه افراد به کار رفته است، در وسط پر و بال درناهای متقارن یک خط مرکزی دیده می شود. در برگ گل میانی یک خط مرکزی دیده می شود. روی یقه ملازم قایق سمت راست یک سری نقوش پنج حلقه ای قرار دارد و روی نوار شاه نقش گلی قلبی شکل که درون شبکه موربی است، بچشم میخورد. گل های هشت پر که روی نوار عمودی جلوی لباس قرار دارند، بنظر لطیف تر و بزرگتر از گلهای لباس ملازم سمت چپ، میرسند.