-
- در پژوهشی دیگر توسط ضرغام قلندری, اعظم رفیعی, محمد امین رودینی با موضوع بررسی رابطه بین سبک تفکر و نوآوری سازمانی مدیران مدارس شهرستان گچساران انجام شده که با فرمول کوکران و به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای- سهمیه ای تعداد۱۲۰ نفر انتخاب شده و تجزیه وتحلیل نتایج نشان داد هیچ یک از سبک های تفکر نمی تواند نوآوری سازمانی را پیشبینی کنند هیچ یک از سبک های تفکر نمی تواند بع فرهنگی نوآوری سازمانی را پیشبینی کنند حداقل یکی از متغییر های سبک های تفکر میتوانند بعد ساختاری نوآوری سازمانی را پیشبینی کندو همچنین هیچ یک ار سبک های تفکر نمی تواند بعد انسانی توآوری سازمانی را پیشبینی کند و بین سبک تفکر مردان و زنان تفاوت معنا داری وجود ندارد.
- آمنه السادات کاظمی و سونیا پی سالکده به بررسی رابطه ی بین میزان هوش هیجانی و نوع سبک های تفکر با جامعه آماری کل دانشجویان رشتههای فنی دانشگاه آزاد شهر تهران که ۳۸۰ نفر به عنوان نمونه انتخاب پرداختهاند که نتایج بررسی فرضیه های پژوهش به قرار زیر است. بین نمرات هوش هیجانی و نمرات کارکرد های قضاوتگر سبک های تفکر معنادار میباشد.
بین نمرات هوش هیجانی و نمرات کارکرد قانونگذار سبک های تفکر معنهدار میباشد.
بین نمرات هوش هیجانی و نمرات کارکرد اجرایی سبک های تفکر معنادار میباشد
بین نمرات هوش هیجانی و نمرات گستره ی درونگر سبک های تفکر معنادار میباشد.
بین نمرات هوش هیجانی و نمرات گستره ی برون نگر سبک های تفکر معنادار میباشد.
- ارتباط سبک های تفکر با سازگاری تحصیلی در دانشجویان پرستاری عنوان تحقیقی است که حیدر علی زراعی و مالک میر هاشمی و حسن پاشایی انجام دادهاند با شامل ۶۵ نفر از دانشجویان پرستاری دانشگاه آزاد واحد خوی که به روش تصادفی خوشه ای انتخاب شده اند. نتایج به دست آمده حاصل از آزمون همبستگی پیرسون نشان داد که سبک های تفک قضایی, اجرایی, سلسله مراتبی, آزاداندیش, بیرونی, و سبک های نوع اول ارتباط مثبت و معناداری و سبک تفکر آنارشی ارتباط منفی معنادار با سازگاری تحصیلی دارند. نتایج به دست آمده از رگرسیون چندگانه نشان داد سبک های تفکر نوع اول به صورت مثبت و سبک های تفکر نوع سوم به شکل منفی پیشبینی کننده سازگاری تحصیلی هستند و در مجموع۴/۲۰ درصد از واریانس سازگاری تحصیلی بر اساس این سبک های تفکر قابل تبین است.
در مورد نوآوری سازمانی تحقیقاتی نیز انجام شده و رابطه آن متغییرهای مختلق بررسی شده است که به موارد زیر اشاره می شود.
-
- غلامرضا طالقانی, علی انوری, لیلا افتخاری پژوهشی در مورد رابطه بین مدیریت دانش و نوآوری سازمانی انجام دادهاند که در یک شرکت بیمه با مجموع ۱۸۰ کارشناس که ۸۶ نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شده اند که نتایج به دست آمده از ضریب همبستگی اسپیرمن نشان داد که شاخص های خلق دانش, حفظ دانش, انتقال دانش و کاربرد دانش با نوآوری سازمانی رابطه معناداری داری دارند بیشترین میزان ضریب همبستگی در خصوص پیشبینی نوآوری سازمانی مربوط به متغییر کاربرد دانش و کمترین میزان همبستگی مربوط به حفظ دانش بوده.
-
-
- زهرا توانگر در پژوهشی بررسی تحلیلی رابطه بین سبک های تفکر و عملکرد مدیران مدارس متوسطه شهر شیراز با جامعه آماری شامل تمام مدیران دبیرستان شهر شیراز انجام داده که تعداد۱۲۰ نفر را به روش تمونه گیری طبقه ای نسبی به عنوان نمونه آماری انتخاب کردهاست در این پژوهش از روش آماری ضریب همبستگی پیرسون و آزمون تی برای گروههای مستقل استفاده شده است و نتایج آم حاکی از این بود که : از نه سبک تفکرمورد بررسی همه, به استثنای سبک قضاوتگر ,با عملکردشان رابطه همبستگی معنادار در سطح۰۵/۰ تا۰۱/۰ دارند یعنی همه, به جز سبک تفکر قضاوتگر, سبک تفکرشان را در عملکرد روزانه اعمال میکنند.
-
-
- در پژوهشی دیگر که توسط سمانه ناطقیان با موضوع پیشبینی خلاقیت از سبک های تفکر در دانشجویان انجام شده که جهت جمع آوری اطلاعات لازم از شرکت کنندگان به تعداد ۱۶۵ دختر و ۱۸۲ پسر خواسته شد تا پرسشنامه سبک تفکر را تکمیل کنند و به منظور تحلیل داده ها از روش تحلیل رگرسیون چندگانه استفاده کردهاند و یافته ها نشان داد سبک های تفکر قانونگذار,کل نگر, سلسله مراتبی و آزاداندیش می تواندند نمرات خلاقیت بالاتری پیشبینی نماید.
-
- سوسن بهرامی, سعید رجایی پور, تقی آقا حسینی, حسنعلی بختیار نصرآبادی و محمد حسین یار محمدیان در پژوهشی با عنوانتحلیل روابط چندگانه سرمایه فکری و نوآوری سازمانی در آموزش عالی انجام دادند که شامل ۴۹۲ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه دولتی اصفهان به عنوان نمونه انتخاب کردند در این پژوهش از آزمون کالموگروف اسمیرنف بک متغییری برای بررسی نرمال بودن نمرات,ضریب همبستگی پیرسون برای بررسی رابطه بین متغییر ها, رگرسیون چندگانه, تحلیل واریانس,تحلیل کواریانس و بن فرونی برای بررسی فرضیهها استفاده شد بر اساس یافته های تحقیق میانگین نمرات سرمایه انسانی, سرمایه ساختاری, سرمایه رابطه ای, نوآوری اداری و نوآوری فنی در دانشگاه های دولتی کمتر از حد متوسط بود. نتایج رگرسیون چند متغیره نشان داد که رابطه سرمایه انسانی, سرمایه ساختاری و سرمایه رابطه ای با نوآوری اداری و همچنین با نوآوری فنی معنادار است. از طرفی بین نظرهای اعضا در خصوص رابطه سرمایه انسانی,سرمایه ساختاری و سرمایه رابطه ای با نوآوری اداری و نوآوری فنی برحسب مشخصات دموگرافیک آنان تفاوت معنادار وجود داشت.