خیلی کم
کم
متوسط
زیاد
خیلی زیاد
فراوانی
نسبت
فراوانی
نسبت
فراوانی
نسبت
فراوانی
نسبت
فراوانی
نسبت
۲
۳۳/۳%
۳
۵%
۱۱
۳۳/۱۸%
۲۲
۶۶/۳۶%
۲۲
۶۶/۳۶%
سئوال ۲۹ : آیا در دروغگویی آنان به جهت کسب امتیازات است؟
در مورد سئوال (۲۹)، ۶۶/۶۱ درصد از پاسخدهندگان که آیا دروغگویی آنان به جهت کسب امتیازات است، در حد زیاد و خیلی در دروغگویی کودکان مؤثر میدانند در حالی که فقط ۶۶/۱۱ درصد از پاسخدهندگان این امر را مؤثر نمیدانند. بدین سبب مشخص میشود که به نظر جامعه آماری ما، که آیا دروغگویی آنان به جهت کسب امتیازات است در دروغگویی تا حد قابل ملاحظهای مؤثر است.
خیلی کم
کم
متوسط
زیاد
خیلی زیاد
فراوانی
نسبت
فراوانی
نسبت
فراوانی
نسبت
فراوانی
نسبت
فراوانی
نسبت
۴
۶۶/۶%
۳
۵%
۱۶
۶۶/۲۶%
۲۴
۴۰%
۱۳
۶۶/۲۱%
فرضیه اول
در رابطه با فرضیه اول که آموزشهای نادرست خانواده و الگوهای ناصحیح ارائه شده توسط والدین باعث دروغگویی در کودکان میشود، تقریباً ۷۱درصد از پاسخدهندگان این مورد را در دروغگویی کودکان در حد زیاد و خیلی زیاد مؤثر دانسته اند در حالی که فقط تقریباً ۶درصد این امر را مؤثر نمیدانند.
بدین سبب مشخص میشود که به نظر جامعه آماری ما این فرضیه بسیار زیاد در دروغگویی کودکان مؤثر است.
سئوال
خیلی کم
کم
متوسط
زیاد
خیلی زیاد
۱
۶۶/۱
۳۳/۸
۱۵
۶۶/۴۱
۳۳/۳۳
۲
–
۳۳/۳
۲۰
۶۶/۴۶
۳۰
۳
۶/۱
۶۶/۱
۳/۱۸
۳۵
۳۳/۴۳
۴
–
۶۶/۱
۳۳/۳
۶۶/۲۶
۳۲/۵۸
۵
–
۶۶/۱
۶۶/۱۶
۲۵
۶۶/۵۶
۶
–
۳۳/۳
۶۶/۲۱
۴۰
۳۵
۷
۶۶/۱
۶۶/۱
۲۰
۳۳/۴۳
۳۳/۳
۸
۶۶/۶
۳۳/۱۳
۴۵
۳۳/۱۸
۶۶/۱۶
۹
–
۳۳/۳
۶۶/۲۱
۴۰
۳۵
۱۰
۶۶/۱
۱۰
۲۵
۳۵
۳۳/۲۸
۱۱
۶۶/۱
۳۳/۸
۳۰
۴۰
۲۰
۱۲
–
۳۳/۳
۳۳/۱۸
۶۶/۳۶
۶/۴۱
۱۳
–
۳۳/۳
۵
۲۰
۶۶/۷۱
جمع کل
۱۵ ۹۶/۴
۲۸/۶۳
۹۶/۲۶۹
۳/۴۴۸
۲۸/۴۷۳
میانگین
۱۵/۱
۸۶/۴
۷۶/۲۰
۴۸/۳۴
۴۰/۳۶
فرضیه دوم
در رابطه با فرضیه دوم که انتظارات معقول والدین و اطرافیان از کودک باعث کاهش دروغگویی آنان میشود ۵۱ درصد از پاسخدهندگان پاسخ را در حد زیاد و خیلی زیاد دانسته اند در حالی که فقط تقریباً ۱۷ درصد این امر را مؤثر ندانسته اند بدین سبب مشخص میشود که به نظر جامعه آماری ما، این فرضیه در دروغگویی کودکان مؤثر است.
سئوال
خیلی کم
کم
متوسط
زیاد
خیلی زیاد
۱۵
۶۶/۱
۶۶/۲۱
۴۵
۳۰
۶۶/۱
۱۶
۵
۳۳/۱۸
۶۶/۳۱
۳۳/۳۳
۶۶/۱۸
۱۷
۶۶/۶
۳۳/۸
۳۳/۴۳
۶۶/۲۶
۱۵
۱۸
۵
۶۶/۱۱
۶۶/۲۶
۶۶/۳۱
۲۵
۱۹
۳۳/۳
۳۳/۸
۳۰
۴۵
۳۳/۱۳
۲۴
۳۳/۳
۳۳/۸
۳۳/۱۳
۳۳/۳۳
۶/۴۱
جمع
۹۸/۲۴
۶۴/۷۶
۹۸/۱۸۹
۹۸/۱۹۹
۳۱/۱۰۸
میانگین
۱۶/۴
۷۷/۱۲
۶۶/۳۱
۳۳/۳۳
۰۵/۱۸
فرضیه سوم
در رابطه با فرضیه سوم که دروغگویی بیشتر کودکان از احساس کمبود و نیازهایشان سرچشمه میگیرد ۶۵درصد از پاسخدهندگان پاسخ را در حد زیاد و خیلی زیاد دانسته اند در حالی که فقط ۱۱ درصد از پاسخدهندگان این امر را مؤثر ندانسته اند. بدین سبب مشخص میشود که به نظر جامعه آماری ما، این فرضیه عامل بسیار مهمیدر دروغگویی کودکان میباشد.
سئوال
خیلی کم
کم
متوسط
زیاد
خیلی زیاد
۱۴
–
۳۳/۲۳
۳۳/۱۸
۴۵%
۳۰%
۲۰
۶۶/۶
۶۶/۶
۶۶/۲۱
۳۳/۴۳
۶۶/۲۱
۲۱
۳۳/۳
۱۰%
۶۶/۲۱
۴۰%
۲۵%
۲۲
۳۳/۳
۳۳/۸
۶۶/۲۱
۳۳/۴۳
۳۳/۲۳
۲۳
۶۶/۱
۵%
۶۶/۴۱
۳۳/۳۳
۳۳/۱۸
۲۴
۳۳/۳
۳۳/۸
۳۳/۱۳
۳۳/۳۳
۶۶/۴۱
۲۵
۶۶/۱
۶۶/۶
۳۳/۱۸
۶۶/۱۱
۳۳/۲۸
۲۶
۶۶/۱
۶/۶
۳۳/۲۳
۶۶/۴۶
۶۶/۲۱
۲۷
۶۶/۱
۶۶/۱
۶۶/۲۱
۳۳/۴۳
۶۶/۳۱
۲۸
۳۳/۳
۵%
۳۳/۱۸
۶۶/۳۶
۶۶/۳۶
۲۹
۶۶/۶
۵%
۶۶/۲۶
۴۰%
۶۶/۲۱
جمع کل
۲۸/۳۳
۶۳/۸۶
۶۱/۲۴۶
۶۳/۴۱۶
۹۵/۲۹۹
میانگین
۰۲/۳
۸۷/۷
۴۱/۲۲
۸۷/۳۷
۲۶/۲۷
کل فرضیهها و سئوالات
در رابطه با فرضیهها و کل سئوالهای پاسخ نامه، ۶۲ درصد از پاسخدهندگان در حد زیاد و خیلی زیاد پاسخ دادهاند در حالی که تقریباً ۱۱ درصد از پاسخدهندگان در حد کم و خیلی کم پاسخ دادهاند. بدین سبب مشخص میشود که به نظر جامعه آماری ما، این فرضیهها و سئوالات در حد زیادی در دروغگویی کودکان مؤثر میباشد.
فرضیه
خیلی کم
کم
متوسط
زیاد
خیلی زیاد
۱
۱۵۱
۸۶/۴
۷۶/۲۰
۴۸/۳۴
۴۰/۳۶
۲
۱۶/۴
۷۷/۱۲
۶۶/۳۱
۳۳/۳۳
۰۵/۱۸
۳
۰۲/۳
۸۷/۷
۴۱/۲۲
۸۷/۳۷
۲۶/۲۷
میانگین
۷/۲
۵/۸
۹۴/۲۴
۲/۳۵
۲۳/۲۷
فصل پنجم
بحث و تفسیر نتایج تحقیق