کسی که مدرک کارشناسی ارشد دارد، احتمالاً دارای بسیاری از این ویژگیهاست. با این وجود، شاید بعضی از دیگر ویژگیهای مهم را نداشته باشد. برای مثال، لازم است میزان تحمل شخص در برابر ابهام و نیاز وی به استقلال عمل و تغییر، بدقت مورد توجه قرار گیرد(جین، ترایاندیس،۱۳۸۱،ص۳۶).
افرادی که از معیارهای شخصی و درونی برخوردار بوده و اعتماد به نفس دارند، جزو بهترین افراد برای کارهای تحقیقاتی به حساب میآیند، زیرا کار تحقیقاتی در بسیاری از موارد ناامید کننده است. آنان که به آسانی ناامید نمیشوند و به اهداف خود و نحوه دستیابی به آن ها یقین دارند، استقامت و پشتکار بیشتری از خود نشان میدهند. ارتباط با همتایان و همکاران امری بسیاری ضروری است، چرا که بیشتر ایده های نو، صرفاً با مطالعه منابع مکتوب به دست نمیآید، بلکه از طریق گفتگو با محققانی که با مسائل مشابهی سروکار دارند، پیدا میشود. نکته آخر، که به واقع کنایه آمیز هم هست این که، محقق موفق میتواند آنچه را که به نظر وی «مدیریت ضعیف» تلقی میشود، تحمل نماید. کسی که از بی توجهی مدیر به خواستههایش به آسانی ناراحت میشود، نمیتواند در یک محیط تحقیقاتی دوام بیاورد. اغلب مدیران سازمانهای تحقیقاتی، متخصصانی هستند که بیشتر به تحقیق علاقهمندند تا اداره کارکنان. بنابرین، سطح مدیریت آن ها معمولاً پایینتر از حد متعارف است. امّا خوشبختانه یک راه نجات وجود دارد. بر پایه پژوهشهای انجام شده، کارکنانی که از کار خود لذت میبرند، سرپرستان ضعیف خود را تحمل میکنند. یکی دیگر از ویژگیهای لازم و مطلوب برای محققان، درون فکنی[۵۳]، یعنی گرایش به درونی دانستن علل و اسباب شکستها (برای مثال ضعف توانایی و سخت کوشی) و بیرونی ندانستن آن ها است (عدم کمک دیگران، بخت واقبال بد). تحقیقات نشان داده است که درون فکنها در گردآوری اطلاعات و تصمیمگیری شخصی در مورد مسیر صحیح عمل، موفقترند(جین، ترایاندیس،۱۳۸۱،صص۳۶،۳۷).
-
- – Research and development institue ↑
-
- – Research management ↑
-
- – Gupta ,et, al ↑
-
- – Purdlon ↑
-
- – Research needs identification ↑
-
- – Research priority setting ↑
-
- – Resources Allocation ↑
-
- – National level ↑
-
- – organizational / institutional level ↑
-
- – Research program level ↑
-
- – Research Needs Assessment Approaches ↑
-
- – Pathological Approach ↑
-
- – substantive Approach ↑
-
- – Demand – Oriented Approach ↑
-
- – supply Driven Approach ↑
-
- – Administrative/managerial Approach ↑
-
- – systematic Approach ↑
-
- – scientific process ↑
-
- – problem finder ↑
-
- – problem sloving Approach ↑
-
- – structure of knowledge ↑
-
- – commonplace ↑
-
- – Disciplinary Approach ↑
-
- – Resource Allocation ↑
-
- – Economy Based Approach ↑
-
- – feasibilty study ↑
-
- – stakeholders ↑
-
- – Practitioners ↑
-
- – Users ↑
-
- – Organizational structure ↑
-
- – organizational Development ↑
-
- – Quality lmprovement ↑
-
- – Management information system (MIS) ↑
-
- – long Term Research Planning ↑
-
- – short term Research planning ↑
-
- – Annual Research planning ↑
-
- – Medium- Term Research planning ↑
-
- – Research Domains ↑
-
- – Analysis of Constraints ↑
-
- – Evaluation Of Existing Research Results ↑
-
- – Determination Of Research objectives and strategy ↑
-
- – Research projects Among Research Project ↑
-
- -Setting Priorities Among Research Projects ↑
-
- – Human Resource Gap Analysis ↑
-
- – Recommendations for lmplementation ↑
-
- – Researchable ↑
-
- – تحقیق و توسعه اصولاً فعالیت پرخرجی است به خصوص زمانی که به انجام تحقیقات پیشرفته مبادرت میورزیم. در نتیجه میزان سرمایهگذاری به صورت تصاعدی افزایش مییابد در حالی که احتمال بازگشت سرمایه ممکن است به میزان افزایش سرمایهگذاری نباشد. ↑
-
- – یعنی تعداد نهادهای پیشتیبانی کننده تحقیق پایه به سطح بهینه نرسیده است. ↑
-
- – u.s office of management and Budget (OMB). ↑
-
- – به عبارت دیگر، فرمول بهرهوری چنین است: – ↑
-
- – Schema ↑
-
- – Biases ↑